close

OMG 期待已久 Gaga 跟 BP 的合作曲終於出啦!!!

 

 

怎麼覺得BP第一次跟歐美歌手合作才是昨天的事~

 

(阿難道是因為我現在還在聽ㄇ?BP跟DUA真香)

 

結果今天就跟gaga合作了!BP真的很認真打進歐美市場!

 

咱們gaga女神在第三支單曲釋出與KPOP合作的sour candy~

 

真是一盤好菜……嗯?好ㄘㄉ糖果ლ(´ڡ`ლ)

 

 

感覺這首歌是在說,

 

雖然我外表看起來很酸很難相處(很有病?),

 

但是當你真正的想要了解我、開始吃(?)我時,

 

會發現哎呀其實甜在內心啦~~~的那種感覺XDD

 

我的解讀是鼓勵對方跟自己墜入愛河

 

 

順帶一提這首歌也太!短!了!吧!!威!!!不夠聽啊( ˘・з・)

 

 

======================================================

 

[Intro: Jennie]


So-sour candy


(So-sour candy)

 

酸糖糖~

 

 

[Chorus: Jennie & Lisa]


I'm sour candy, so sweet then I get a little angry, yeah

 

我是酸糖果,有點甜但又有點小脾氣,耶


Sour candy, yeah, yeah, yeah, yeah, yeah

 

酸甜糖~耶~


I'm super psycho, make you crazy when I turn the lights low

 

我超有病,當我把燈光調暗時也會讓你芬掉


Sour candy, yeah, yeah, yeah, yeah

 

酸甜糖~耶~

 

 

[Verse 1: Rosé, JisooJennie & Lady Gaga]


Ask me to be nice and then I'll do it extra mean

 

想要我友善點,那我就變得更「友善」


뜻밖으 표정 하나에 넌 당황하겠지

 

出乎意料的表情讓你感到尷尬


이상적이란 말들로 날 포장한 건 너야, 너야

 

你用甜蜜的理想言語包裝我,就是你


If you wanna fix me, then let's break up here and now

 

如果你想治癒我,那我們就原地分手!


거리낌 없는 눈빛에 넌 거릴 두니까

 

因為你總能一直在我不受拘束的視線裡


툭 까보면 어김없이 소릴 질러 (Wow)

 

如果剛好又跟你對到眼,那我真的是……(哇啊)


Uh-huh, uh-huh

 

嗯哼嗯哼~


(Oh, oh, oh-oh )

 

(喔喔喔~)

 

 

[Refrain: Lady Gaga]


I'm hard on the outside

 

我表面裝得很難相處


But if you give me time

 

但如果你給我點耐心


Then I could make time for your love

 

我可以為你的愛騰出時間


I'm hard on the outside

 

我表面裝得很難相處


But if you see inside, inside, inside

 

但如果你看到我的內心、內心

 

 

 

[Verse 2: Lady Gaga]


I might be messed up, but I know what's up

 

我可能會一團糟,但我懂


You want a real taste, at least I'm not a fake

 

你想要真正的品味,無論如何我都不是假象


Come, come, unwrap me

 

來~拆開我


Come, come, unwrap me

 

來~拆開我


I'll show you what's me

 

我會告訴你何謂真正的我


Close your eyes, don't peek

 

閉上眼,不要偷看


Now I'm undressing

 

我現在要揭示囉


Unwrap sour candy

 

拆開這酸甜糖


Come, come, unwrap me

 

來~拆開我


Come, come, unwrap me

 

來~拆開我


Come on, sour candy

 

來吧,酸甜糖


(Oh, oh, oh-oh)

 

 

[Refrain: Lady Gaga]

 

I'm hard on the outside

 

我表面裝得很難相處


But if you give me time

 

但如果你給我點耐心


Then I could make time for your love

 

我可以為你的愛騰出時間


I'm hard on the outside

 

我表面裝得很難相處


But if you see inside, inside, inside

 

但如果你看到我的內心、內心

 

 

[Chorus: Rosé & Lisa]


I'm sour candy, so sweet then I get a little angry, yeah

 

我是酸糖果,有點甜但又有點小脾氣,耶


Sour candy, yeah, yeah, yeah, yeah, yeah

 

酸糖果,耶


I'm super psycho, make you crazy when I turn the lights low

 

我超有病,當我把燈光調暗時也會讓你芬掉


Sour candy, yeah, yeah, yeah, yeah

 

酸甜糖,耶

 

 

[Outro: Lady Gaga]


Take a bite, take a bite


So-sour candy


Take a bite, take a bite


So-sour candy


Take a bite, take a bite


So-sour candy


Take a bite, take a bite


Sour candy

 

來咬一口,酸甜糖嘛~

 

 

 

《歌詞來源:Genius》

 

翻譯風格還在多方嘗試中,

如果有更好的建議或其他方向歡迎留言討論 '(*゚▽゚*)'

感謝大家<3

arrow
arrow
    文章標籤
    SourCandy Lady Gaga BlackPink
    全站熱搜

    巴特 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()